Nem csak Budapest, hanem Orbán Viktor is irodalmi kérdés
Neves írókat, költőket kerestünk meg, ugyan magyaráznák már el, mit jelent az, hogy Budapest "irodalmi kérdés"? Íme a válaszaik.
Neves írókat, költőket kerestünk meg, ugyan magyaráznák már el, mit jelent az, hogy Budapest "irodalmi kérdés"? Íme a válaszaik.
Megegyezett a kormány a fővárosi polgármesterrel, jelentette be Lázár János a csütörtöki Kormányinfón. Tarlós épp tárgyalt, amikor egy cetlin beküldték neki a hírt, hogy megszületett a megállapodás. Amire csak ennyit mondott: nagyon helyes!
Az ország és a főváros vezetőjének találkozása tárcaírásra ihlette szerzőnket, ami nem csoda, ha egyenesen a legilletékesebb helyről hangzott el, hogy Budapest ügye nem anyagiak dolga, hanem az irodalomé.
Tarlós István a fővárosi tömegközlekedés kérdésében "már a miniszterelnöknek se tud engedni", ugyanis nem ért egyet az ezzel kapcsolatos álláspontjával. Szerinte egy esetben lehetne megegyezni és biztosítani a budapesti tömegközlekedést: ha az állam átveszi az agglomerációs járatok finanszírozását; ha nem, nem lesz megállapodás. Kiderült az is, nem azt jelentette be, hogy kvalifikálja magát 2019-re, hanem valami mást.
Kudarccal végződött a főpolgármester próbálkozása, hogy Orbán Viktornál járja ki a BKV hiányzó állami támogatását. A miniszterelnök azt mondta neki, számára "a főváros irodalmi kérdés", ha rajta múlna, egy fillér EU-s forrást sem biztosítana a fővárosnak – értesült kormányzati forrásokból a Népszabadság.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem gondolja, hogy tartozása lenne a BKK felé, szerintük ők erőn felül finanszírozzák az elővárosi közlekedést. Úgy tűnik, a főpolgármesternek ezzel nincs ereje vitatkozni, csak simán kirúgná azt a személyt, aki megfogalmazta az NFM állásfoglalását.
A főpolgármester szerint a főváros költségvetésének elfogadásáig, vagyis várhatóan február 17-ig biztosan közlekednek az agglomerációs járatok. Tarlós István erről pénteki sajtótájékoztatóján beszélt.
Biztonsági őrök és a főváros emberei feszülnek egymásnak egészen abszurd módon a hirdetőoszlopok tövében. A háttérben igazi nagyhalak teszik ugyanezt. Hogyan jutottunk ide és mennyit bukhat Simicska? Mutatjuk!
A fővárosi önkormányzat összesen 300 millió euró értékben kötött két hitelszerződést az Európai Beruházási Bankkal (EIB). A megállapodást Tarlós István főpolgármester megbízásából Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes és Baranyay László, az EIB alelnöke írta alá kedden a városházán.
Nagyinterjút adott a Népszavának a Miniszterelnökséget vezető miniszter, és óvatosan eltartotta magától Habony Árpádot, a futballstadionok VIP-páholyait, hangsúlyozva a szövetségét Orbán Viktorral.
A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége szerint nem létezik olyan levél, amit a kerületi polgármesterek Tarlós Istvánnal közösen írtak volna Orbánnak, és hangsúlyozzák: nem szűnik meg az agglomerációs tömegközlekedés.
Nem sikerült megállapodnia Tarlós Istvánnak és Orbán Viktornak a fővárosi közlekedés finanszírozásáról hétfőn, ezért a főpolgármester ma bejelentette, a főváros ezután nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Az egyeztetést januárban folytatja a kormány és a főváros, de az agglomerációs településeknek az állammal kell egyeztetnie és tárgyalnia a jövőben.
Nem született megállapodás a BKV finanszírozásáról Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester hétfői találkozóján – legalább is így értesült a Népszava. A lap úgy tudja, hogy a három és fél órás találkozóból másfél óra négyszemközt zajlott, majd később Orbán és Tarlós egy-egy kollégája is csatlakozott.
Megugró jegyárak, jelentős dugódíj, éves regisztrációs díj az ingyen utazóknak, kisebb szociális ellátás – a csecsemőtől az aggastyánig az összes korosztály ráfaraghat a minap csendben elfogadott, a BKV finanszírozását a fővárosra lőcsölő salátatörvényre.
Szentpéterváron reagált a főpolgármester arra, hogy a távollétében a kormány egészen más megoldást vert át a parlamenten a BKV finanszírozásával kapcsolatban, mint amit ő szorgalmaz. Akár az agglomerációs közlekedést is leállíthatják.
Akkor fogadta el a suttyomban becsempészett adótörvényt a Parlament, amikor Tarlós István nem tudott ellene tiltakozni. Az új helyzet elég radikális változásokat hozhat az iparűzési adó és a BKV viszonylatában, a Főváros máris aggódik.
A főpolgármester nyugalomra inti a Magyar Kerékpárosklubot, mondván: a kötelező biciklis-KRESZ-vizsgáról szóló felvetés még nagyon kezdetleges, nincs is róla előterjesztés. "Semmi értelme tehát annak, hogy agresszív, megelőző kommunikációba kezdjenek" a kerékpárosok. Az esetleges döntéseket széleskörű egyeztetések előzik majd meg - ígéri Tarlós.
Tarlós István felvetette a kerékpáros-jogosítvány kötelezővé tételét, például szerinte a kerékpárosok sokszor mennek át a piros jelzésen. A Magyar Kerékpárosklub szerint Tarlós szembemegy a főváros értékeivel, ráadásul hibás adatokból vonta le következtetéseit.
2017-ben lehet legkorábban dugódíj, KRESZ-vizsga kellene a kerékpárosoknak, és leállítják a 4-es metróval párhuzamosan futó felszíni járatokat - ilyen bejelentéseket tett Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, ahol Lázár Jánosnak is üzent.
A budapesti metrókocsik felújítását végző orosz cég színtervei közül Tarlós István főpolgármester a fehérért lobbizik, és ezt a fideszes kerületi polgármesterek is támogatják – írja az Index. A végső döntést a BKV hozza meg.